Welkom op de website van SBO Bernardus

Fijn dat u er voor gekozen hebt om onze website te bezoeken. U kunt hier veel informatie vinden en een indruk krijgen van onze school. De school is gehuisvest in het Kindcentrum "De Kindercirkel" in Gulpen.
Binnen dit mooie Kindcentrum zijn ook nog diverse andere partners gehuisvest zoals onze collega 's van basisschool De Triangel, peuterspeelzaal De Slotmuisjes, kinderdagopvang Hupsakee, de Buiten Schoolse Opvang Stoer en daarnaast zijn de partners van het Centrum Jeugd en Gezin ondergebracht binnen dit Centrum. Samen met basisschool De Triangel nemen we het onderwijs voor onze rekening. De groepen van beide scholen zijn zo in het gebouw geformeerd dat de bouwen/units van beide scholen bij elkaar geplaatst zijn.

Beide scholen nemen zoals eerder genoemd, het onderwijs voor hun zorg. Het blijven twee aparte scholen met hun eigen identiteit, een eigen onderwijsconcept en de daarbij behorende doelgroep. We werken wel intensief samen en maken gebruik van elkaars expertise. We hebben een gezamenlijke collectieve ambitie geformuleerd waar we

"de leerling centraal zetten op het Podium van het Leven".

Nieuwsgierig naar de schoolontwikkelingen waar wij op dit moment mee bezig zijn? Bekijk hier het filmpje!